nincs megoldas? - csomo valasz
f***@szuro.hix.hu
2006-03-14 01:55:18 UTC
Udvozlet!
_van_ olyan lehetoseg minden altalad felsorolt
megoldasokban, bar az lehet,
hogy nem sokan alkalmazzak. Ezeket a rendszereket altalaban
olyanok
alkalmazzak (itt magamat is beleertem) akik kisse vagy
egyaltalan nem
ertenek sem a php sem a html programozashoz-szerkeszteshez.
Szamomra attekinthetetlen.
Majd, ha lesz egy ertelmes szerkeszto program, ami megmutatja
az osszetartozo parancsok kezdetet es veget, akkor ertheto lesz,
de addig eszem agaban sincs napokig bogaraszni, hogy egy
parancsnak hol van a lezarasa.
Nem ertem, hogy annak idejen minden programnyelvhez csinaltak
ilyet, miert pont ezekhez nem, amikor ezek tomegesen
terjedtek el?
Nem ez a probléma itt. Nem véletlenül nincs ilyen többoszlopos
híroldal.
???
168ora.hu, vg.hu, napi.,hu es az osszes valamire valo ujsag
oldal
szerinted ezek nem leteznek??

Maradjunk abban, hogy a minimum ket oszlopos hirkozles a
hiroldal _alapveto_ kelleke, ezzel lehet attekinthetove tenni
a nyito oldalt.
Azért nincs, mert ha egy hosszú cikk két-három oszlopba lenne
széttördelve, akkor az olvasónak két-három alkalommal kellene
le-fel scrolloznia, mire végigolvassa a cikket. Ráadásul, ha
egy nagyobb képet kell belerakni, ami nem fér el az egyik
oszlopban, már kész a baj. A túl hosszú szavak pedig
szétnyomhatják az oldalt.
Szerintem vagy el se olvastad amit irtam, vagy valamit nagyon
felreertesz.
"Ki van mutatva", hogy ez az elrendezés nem alkalmas a webre.
????
Egyébként nem tudom, miért lenne nehéz leprogramozni.
Meg kell nézni, hogy a szöveg hány karakterbõl vagy szóból
áll. Az összeget el kell osztani 2-vel, vagy 3-mal, stb, stb.
Na, ebbol latszik, hogy valami egeszen mas van a fejedben. ;)
Nem lehet, hogy intenziv sorozes kozben valaszoltal? :-)))
Táblázattal nagyon egyszerû, csak a keret értékét vedd
nullára, mert ronda!
Oszlopszám, margók, minden állítható.
Üdv!
TGéza
Lehet, a hetvegen beleneztem a php5 programozasa 24 ora alatt
konyvbe, lehet, hogy nektek egyszeru, nekem favagas.

Talan, ha lennenek mintaprogramok, es latnam, hogy egy-egy
rutin, vagy program mire jo, akkor ertenem, de pillanatnyilag
ugy vagyok vele, mint az excellel. Ott van harminc kilonyi
fuggvenye, de csak azt a tizet hasznalom, amit megtanultam,
mert az iskolaban volt egy tanarom, aki megmutatta, hogy
hogyan lehet hasznalni oket. Mert az igaz, hogy minden fuggveny
csinal valamit, csakhogy a valos eletben szukseges eredmenyhez
segedtablazatokat kell hozzajuk csinalni, ami mar nincs leirva.

sot, piszokul idegesito, hogy a programozok nagy ivben lenezik
az embert, pont a kiindulasnal nincs erdemi segitseg.

orulok, hogy ezen a listan mas a legkor, koszonom a segitseget.
feltettem neked egy teszt potalt
ami 2 hasábos
igen, kossz, ilyesmire gondoltam kiindulasnak.
de mindent meg lehet oldani
kérdés hogy milyen webes ujságot akarsz iditani
olyat, ahol 3 fele stilus van:

1. rovid hirek (max. 200 karakter, a cim az elso 1-2 szo)

2. hirek (max 500 karakter, van cimsor)

3. cikkek (cim es alcim is lehet, tehat a cimsorok 2-4 sor
hosszuak,
lehet kepi illusztracio is hozza, altalaban 300 - 3000
karakter a terjedelem, tehat 3-6 blokk)

bejaratott uzemnel mar lehet egy jelszavas vedelem is, hogy
bizonyos cikkeket csak elofizetok olvashassanak el.
persze, ehhez elofizetok is kellenek. :-))
de meglehet! ;)
meglehet, hogy meg lehet ? :-)))
Megoldható a több oszlopra való felosztás PHP-NUKE 7.8
asban! Sajna át
kell írni az aktuális theme story_home.html állományt, na
most ezzel
csak azt éred el, hogy ugyanazt a cikket irod ki egymás
mellé. Ahhoz,
hogy mûködjön átt kell írni a modules/news/ index.php -t és
articles.php
-t. Szívesen leírnám mit kéll átírni (szerintem-bár ritkán
tévedek),
csak a portálomon már 110 hír van és lekalapálnának, ha
szétdobnám a
portált. Ha lenne valahol egy friss, üres telepítettés 2-3
cikkel, akkor
meglehetne próbálni.
info_uh.bewlamron kollega csinalt egyet, o mar ki tudja
probalni. :-))

azert elgondolkodtato, hogyha ilyen egyszeru, miert nincs benne
stiluskent, hamikor ez az ujsagiras egyik alapveto megjelenesi
formaja?

akit eddig kerdeztem, progrmaozokat, mind azt irtak, hogy
"csinald meg magadnak", meg "eddig nem volt ra igeny"..

ezek szerint eddig egyetlen ilyen programot hasznalo se tudja,
mi az, hogy ujsagiras. :-(

na jo, ennyit a tobbiekrol, most en jovok: a NAAGY igeretem:
ha tudtok php vagy html szerkeszto programot, ami atlathatoan
megmutatja a rutinok elejet es veget, akkor nekiulok
programozni. ;)

FeZo
v***@szuro.hix.hu
2006-03-15 01:55:20 UTC
Itt nema stiluslapokkal van a baj. Egy stiluslap HTML és CSS oldalait át
lehet írni egyszerûen nagyon kevés HTML hozzáértéssel is. Itt az a baj,
hogy (PHP NUKE) a php-s motor csak egyszer hívja meg a stiluslap azon
részét, pl. amelyik megjeleníti a cikket. Szóval, ha megcsinálod
duplázva egymás mellé és relatív pozíciókkal, hogy ne legyen egy
vonalban a cikkek fejlécei (helypocsékolás), akkor is a beimportált
tartalom (cikk) ugyan az lessz mind a kettõben, mert a MAG csak 1 szer
hívja meg 1 cikk kiirásánál. Ezért kell átirni a news részét is, hogy a
mehívásnál hívja meg pl. az utolsó és az utolsó elõtti cikket is és a
következõ hívásnál a 3,4 cikket, majd 5,6 stb. Na ez a része csak
szakértõknek való. Én már 2 éve használom a PHP Nukét és a Mambo-t, de
még nemmertem ennyire belemenni, mert eddig 3x szált el az egész
portálom egy primitív hiba miatt. Bár ha az a valaki aki feltette azt a
mûködõ próbaoldalt megosztaná velünk a tapasztalatát, akkor biztosan
kipróbálnám lokálisan és élesben is.
v***@szuro.hix.hu
2006-03-15 01:55:20 UTC
ITT a megoldás

a ww.nuker.hu -n regisztráld magad és töltsd le a 2 Columns News Center
blokkot, telepítsd és aktiváld, de kapcsold ki a NEWS modult (ne
jelenjen meg az is:-)) és KÉSZ.

Megnézheted az oldalamom. www.e-lap.sk

Kösz, hogy felmerült nálad ez a probléma, mert különben sosem néztem
volna utánna!